Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/osimagn/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152

Notice: Trying to get property 'user_email' of non-object in /home/osimagn/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 230

Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/osimagn/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-person.php on line 236
Oldal kiválasztása

A melatonin az emberi agyban képződő és kiválasztódó hormon, amely az alvást – pontosabban az alvás minőségét – szabályozza. A melatonin megnöveli a REM ciklus hosszát – javítva ezzel az alvás minőségét. Ezért használják kifejezetten alvászavar, azaz insomnia kezelésére.

13 kevéssé ismert tény a melatoninról

  • A melatonin az agyban található tobozmirigy által kiválasztott hormon.
  • A melatonin elővegyülete a szerotonin, ami egy, a triptofán nevezetű aminosavból származó neurotranszmitter.shutterstock_217644490
  • Sötétségben fokozódik a melatonin kiválasztása és termelése.
  • Világosban csökken a melatonin kiválasztása és termelése.
  • A „jet lag”, éjszakai munkavégzés és a látáscsökkent állapot felboríthatja a melatonin ciklusát.
  • A koffein-, dohány- és alkoholfogyasztás hatására a szervezetben csökkenhet a melatonin szintje.
  • Éjszaka során a melatoninszint gyermekeknél a legmagasabb.
  • A monitorok, mobileszközök és képernyők által kibocsájtott kék fény alacsonyabban tartja a szervezet a melatoninszintjét, emiatt nehezebb lehet az elalvás.
  • Az autizmushoz hasonló fejlődési rendellenességek esetén gyermekeknél hatásosnak bizonyulhat a melatonin.
  • Egyes ételek (zab, banán, meggy, dió, ananász és árpa) természetes módon fokozhatják a melatonin termelését.
  • A nappali gyakorlatok és megfelelő fénymennyiség jótékonyan hatnak a szabályos napi melatoninszint alakulására, és biztosítja az esti időszakban a magasabb melatoninszintet.shutterstock_223663354
  • A melatonin különböző kiszerelésekben könnyedén beszerezhető bármely patikában, vagy az interneten keresztül is megrendelhető kapszula, tabletta, folyadék, nyelv alatt felszívódó tabletta és helyi alkalmazású krém formájában is.
  • A helyi alkalmazású melatonin krém az alvászavarok csillapítása mellett a bőrre is kedvezően hathat. A kutatási vizsgálatok kimutatták, hogy a melatonin a bőr felső rétegeibe behatolva az éjszaka folyamán elősegíti a bőr regenerálódási, megújulási és revitalizálódási folyamatát.

Az alvás minőségét a melatoninszint mellett a szervezet magnéziumszintje is befolyásolja. Sajnos napjainkban 10-ből 8 felnőtt magnéziumhiányos. Érdekli, hogy Ön magnéziumhiányos-e, vagy mennyi az Ön pontos napi magnéziumszükséglete? Kattintson, és derítse ki magnéziumszükséglet kalkulátorunk segítségével!